درمان سرما خوردگی

درمان سرما خوردگی


* دمنوشهای گیاهی مزاج گرم برای افراد سرماخورده با مزاجهای بلغمی و سوداوی ( سرد ):

به عنوان جایگزین داروی آنتی بیوتیک یعنی چرک خشک کن ها مثلنعناع، پونه، آویشن، بابونه شیرازی ، پرسیاوشان، زوفا ، اسطوخدوس و..

*دمنوشهای گیاهی مزاج سرد برای افرادسرماخورده با مزاجهای صفراوی و دموی ( گرم )

به عنوان جایگزین داروی آنتی بیوتیک یعنی چرک خشک کن ها مثل : خطمی، پنیرک، بنفشه، عناب، کاسنی ، برگ اوکالیپتوس، نیلوفر و داروی قذیمی ها معروف به چهارگل ( مرکب از گل نیلوفر، گل بنفشه، گل پنیرک و گل کدوی سبز و عنّاب و گل خطمی و گل زوفا و و گل گاوزبان ) ….…. و به هنگام خوردن با اندکی عسل .

* داروهای گیاهی ژله ای برای سرما خوردگی :

به روش قدیمی ها همان چهارتخمه با طبع سرد (مرکب از بارهنگ، قدّومه شیرازی، تخم مرّو، بالنگو، تخم شربتی، تخم ریحان، به دانه ، اسپرزه ، سپستان، صمغ عربی، کتیرا و یا شکر تیغال پاک شده ) ... که ریختن یک قاشق غذاخوری از ترکیبات فوق در یک لیوان آب جوش و بعد از ده دقیقه قاشق قاشق مزه کردن و سپس قورت دادن است .

روشهای جلوگیری از ریزش آب بینی و حلق به گلو ، سینه و سپس تولید عفونت ها :

1= کمپرس گرم روی سر ( در سرد مزاجها ) است (کمپرس نمک  ، مقداری نمک را در ظرفی گرم کنید. در حین داغ شدن نمک برای جلوگیری از سوختن آن، مرتب آن را هم بزنید. پس از داغ شدن نمک، آن را سریعاً داخل یک پارچه یا کیسه ریخته روی سر قرار دهید. ) حتّی المقدور به صورت طاقباز نخوابید، بلکه به حالت نیمه نشسته بخوابید و در صورت امکان دو سه بار از خواب بیدار شوید و بینی و گلو را تخلیه کنید.

2= آش ویژه برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بالاخص با ترکیب ( سیب درختی ،سبزی گشنیژ، برنج ایرانی ، ماهیچه گوسفند ، سبزیجات ، کدو حلوایی ، هویج ، پیاز ، فلفل سبز ، شلغم ، زوفا ، بنفشه ، سیر،  پرسیاوشان و لیمو ترش  )

3= پاشویه: پاشویه با آب معمولی ، بالاخص با کاسنی و ختمی ، برای درمان اکثر تب ها کافی است و همچنین می توانید یک اسفنج را به آب ولرم آغشته کنید و روی پوست بکشید. حتی شستشوی ساده دست و صورت هم می تواند به کاهش قابل توجه دمای بدن منجر شود.

در ایام پاییز و زمستان برای مقابله با سرماخوردگی پیشگیری کنیم :

  شلغم بخار پز با اندکی عسل _  گرم کردن محیط زندگی و اشتغال تا زکام و دردهای مفصلی فعالتر نشود _ ضد عفونی کردن منزل و محل کار با بخور از راه دور با گیاهان (اکالیپتوس، بابونه و نعنا ) _ مبارزه جدی با خوردن آب یخ و سرد بعنوان شاخص گلو درد و گرفتگی صدا_  با تغذیه های غربی و سنگین ( مثل سوسیس، کالباس ، تغذیه ادویه ای با دوز بالا ،  تن ماهی ) قهر کنیم  _ دوری از استحمام با آب سرد که باعث تنگی عروق میشود و حتی پرهیز از استحمام با آب داغ  _ کنترل و تعدیل مزاج و پیشگیری از تجمع و انباشته شدن بدن از اخلاط کثیف ناشی از تغذیه و بیخوابی و استرسها _ استفاده از دمنوش رقیق دارچین و یا تغذیه جات _ چای گل‌گاوزبان با لیمو عمانی _ کنترل مصرف شکر، چون  چربی ساز و آسیب رسان بدن _ استنشاق با آب نمک، یادگاری از قدیمی ها برای فصل سرما _ مصرف زیتون و روغن آن


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: پزشکی . مامایی، ،
نویسنده : دانشجویان پرستاری و مامایی
تاریخ : سه شنبه 20 بهمن 1394
زمان : 4:19 PM


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.